S1, E4: When the Ranger Plane crashes into the Baskerville Mansion one rainy night, the Rescue Rangers get caught up in a detective adventure in the style of Chip's fictional hero, Sure-Luck Jones. Roger Baskerville and his sheepdog McDuff are in search for the will that left the mansion to Roger rather than his nasty brother Lord Howie T. Baskerville. Lord Howie treats Roger like a servant and has plans to get rid of McDuff. The Rangers, with the help of McDuff, try to scare Lord Howie out of the mansion so they can search for the will. They find trap doors and secret passages, and eventually find the will, which turns out to have been written by the author of the Sure-Luck Jones' stories.