Handle with Care
S5, E6: Silas happily announces his new goal to Damon and Elena, but they are skeptical when he promises to accomplish one important task in return for their help. Tessa (recurring guest star Janina Gavankar) confidently tells Stefan about her next move, then realizes that Silas has managed to outsmart her. A desperate Katherine discovers a new and unexpected consequence of becoming human again, and realizes she needs a new place to stay. In exchange for a spot in the dorm room, she offers to show Caroline how to get answers from Dr. Maxfield (recurring guest star Rick Cosnett). Bonnie is touched by Jeremy’s strength and determination to stand by her. Finally, Damon is stunned when he figures out the secret to Tessa’s plan.