Part 2: The Cradle of Civilization
S1, E2: Under orders to consider any Iraqi carrying a weapon hostile, Bravo busts north towards Nasiriyah and Mesopotamia, but they continue to lag behind. Chomping at the bit, the platoon finally gets 'lit up' in a violent skirmish in Al Gharraf, during which Trombley scores his first kill. Elated and relatively unscathed, the platoon celebrates.