S1, E2: From acclaimed director Marina Zenovich, LANCE is a fascinating, revealing, comprehensive, chronicle of one of the most inspirational – and then infamous – athletes of all time. Based around extensive interviews and conversations with Lance Armstrong, the two-part, four-hour film tells the story of the cyclist’s rise out of Texas as a young superstar cyclist; his harrowing battle with testicular cancer; his recovery and emergence as a global icon with his seven consecutive Tour de France titles; and then his massive fall after he was exposed in one of the largest doping scandals in history. Armstrong, along with a collection of teammates, friends, rivals, and journalists, all reflect on his story, creating a fascinating character study, capturing a unique chapter of sports history, and insisting the audience make its own interpretations about the many different sides of a complex saga.