Are We There Yet?
Attempting to win the favor of the newly divorced Suzanne (Nia Long), Nick (Ice Cube) offers to accompany her children, Lindsey (Aleisha Allen) and Kevin (Philip Bolden), on a flight from Portland, Ore., to Canada to see their mother. A mishap with a corkscrew and a metal detector gets the troupe banned from the flight, however, so Nick is forced to drive the kids in his prized Lincoln Navigator. Tensions inevitably rise during the long road trip, but Nick is not to be deterred.