Cairo Conspiracy
Adam, the son of a fisherman, is offered the ultimate privilege to study at the Al-Azhar University in Cairo, the epicenter of power of Sunni Islam. Shortly after his arrival in Cairo, the university’s highest ranking religious leader, the Grand Imam, suddenly dies and Adam soon becomes a pawn in a ruthless power struggle between Egypt’s religious and political elites.