Crooklyn
As her teacher mother, Carolyn (Alfre Woodard), and her jazz musician father, Woody (Delroy Lindo), worry over monthly bills, grade-schooler student Troy Carmichael (Zelda Harris) banters and bonds with her four brothers. Against her will, Troy is sent to her aunt's southern home for a summer visit, but when she returns to her bustling Brooklyn neighborhood, she learns that a family member is gravely ill. Already mature, Troy is forced to face to some very grown-up facts about life and loss.