Mirrormask
Mirrormask is the story of Helena, who works for the family circus, and wishes-quite ironically-that she could run away and join real life. But such is not to be the case, as she finds herself on a strange journey into the Dark Lands, a fantastic landscape filled with giants, Monkey-birds and dangerous sphinxes. Helena searches for the Mirrormask, an object of enormous power that is her only hope of escaping the Dark Lands, waking the Queen of Light and returning home.