The Time Machine
Scientist H.G. Wells builds a time machine, and despite the warning from his friend David against "tempting the laws of providence," decides to visit the future. Jumping ahead 14 years, he observes changes in women's fashion. Jumping ahead 40, he meets David's son (also Young) amid a terrible war. Finally, he travels thousands of years ahead to discover a post-apocalyptic world inhabited by humanoid Eloi and the monstrous Morlocks that feed on them.