100 Foot Wave
A look at the decade-long odyssey of big-wave pioneer Garrett McNamara to ride a 100-foot wave.
Chapter I: Sea Monsters
After discovering Nazaré, Portugal's monstrous swells, pro surfer Garrett McNamara sets out to achieve his dream of riding a 100-foot wave.
Chapter II: We're Not Surfers
Despite setbacks during their second season in Nazaré, Garrett catches a wave that changes everything.
Chapter III: Mavericks
Surfers new to Nazaré fail to heed safety advice; Garrett's appearance at a competition takes a dark turn.
In 2017, Nazaré's largest swell to date paves the way for a broken record and a broken back.
As the world's top surfers arrive in Nazare, Garrett grows concerned over proposed safety measures.