Band of Brothers
Currahee
On June 4, 1944--just two days before the Allied invasion of Normandy--Lts. Richard Winters (Damian Lewis) and Lewis Nixon (Ron Livingston) reflect back on the events and training that led them to D-Day with the 506th Parachute Infantry Regiment E (a.k.a. Easy Company).
Crossroads
Winters leads a dangerous mission on a Dutch dike; although ill-equipped, Easy Company races to help hold the Allied line in the Ardennes Forest.
In the dead of winter, the men of Easy Company fend off frostbite and hunger--in addition to the enemy--while holding the line in a forest outside of Bastogne. Meanwhile, exhausted medic Eugene Roe finds friendship with a Belgian nurse.