Billy Dilley is a super quirky 7th grader on the adventure of a lifetime. When his science fair project goes horribly wrong, he and his two friends, Zeke and Marsha, find themselves stranded in a mysterious world in the middle of Earth. Despite the dangers this world brings, Billy will do anything to satisfy his never-ending curiosity.
Lab Friends...Forever? / Surviving Billy
Billy's science project goes horribly wrong, and he and his two friends find themselves stuck in a strange land. Billy, Zeke and Marsha must find their way back to the Cheeserator.
Calzones/Crab Hands
Zeke, the King of Calzones, must defend his title; Billy invents a grafting machine.
Marsha learns she has missed her date with her summer camp crush Greg Hastings; Zeke feels intimidated by a primitive tribe called the Troggies, who can do everything better than he does.
Marsha starts a newsletter about Subterranea-Tania and Billy desperately wants to know what she wrote about him; Billy strikes up a friendship with the sludge-obsessed Count Wretcher, who offers to fix the Cheeserator for his own nefarious plans.
Marsha becomes convinced that Billy has been cursed after he takes a rock from a sacred patch for scientific analysis; a barbarian named Zartran moves in with Billy and his friends and entertains them with stories of heroic battle.