The adventures of a Blue Heeler puppy, Bluey, who lives with her mother, father and sister; her energy and lovable spirit gets her into all kinds of funny and unpredictable situations.
Magic Xylophone
Bluey and Bingo rediscover a magic xylophone that has the power to freeze Dad in space and time. But their squabbling leads to Dad capturing the xylophone and freezing Bluey, leaving Bingo as her only hope.
Hospital
Doctor Bluey is needed when Dad gets a very odd x-ray from Nurse Bingo; it seems he has a cat in his tummy, leaving Doctor Bluey no choice but to operate immediately.
Bluey, Bingo and Mum are enjoying a game of Keepy Uppy around the house with their last balloon, but when Dad joins in, he takes the game to a whole new level of difficulty.
Bluey and Bingo don’t want to tidy the playroom, so they enlist the help of Daddy Robot to do it for them. But when Bluey takes the game a step too far, Daddy Robot starts to malfunction with disastrous results.
While on a picnic with their parents, Bluey, Coco and Snickers play Shadowlands. But Coco keeps trying to make the game easier, until Bluey helps her understand that sometimes it’s more fun if you follow the rules.
When Bingo finds a walking leaf insect in the garden while playing a game with Bluey and Dad, she gets upset when Dad is too caught up in the game to notice.