Building Outside the Lines
Innovative builder Jared “Cappie” Capp transforms unexpected objects into beautifully designed structures with the most creative person he knows -- his teenage daughter.
Sauna Surprise
An unexpected ask from an old friend prompts father-daughter builders Cappie and Alex to turn a shipping container into a luxurious sauna; a cherished teacher's wish results in a custom-built fire pit space.
Retirement Dreams and Kind Things
Cappie and Alex elevate the idea of a man cave by designing and building a bespoke space, buried into the hillside of their client's South Dakota property; an inspirational message from two kind neighbors leads to an inviting front yard oasis.
A big beekeeping family wants a stylish oasis on their new property. Cappie and Alex transform a truck's concrete mixer into the ultimate beehive bungalow.
Cappie and Alex transform an old shipping container into a luxurious, one-of-a-kind swimming pool with underwater windows and a resort-like deck, offering a busy family a relaxing oasis during South Dakota's brief, hot summers.
When a family asks Cappie and Alex to give new life to their 70-year-old grain bin, they transform the cherished heirloom from retired to inspired by creating a backyard retreat complete with a luxurious interior and a custom-built BBQ.