Der Unglücksbringer
A Body in the Bay
In 2001, a dismembered corpse is found floating in Galveston Bay, Texas and police arrest Robert Durst for the murder of his neighbor; in 2012, Robert Durst reaches out to filmmakers Andrew Jarecki and Marc Smerling and agrees to be interviewed.
In 2000, a tip leads a district attorney to re-open the investigation into the disappearance of Kathie Durst; investigators begin to focus on Durst's close friend, Susan Berman, a witness who was overlooked in 1982; Susan Berman is found murdered.
In 2003, Galveston, Texas, becomes a media circus as the press descends to cover the trial of Robert Durst; Durst's legal team decides to make an unusual plea; Robert is put on the witness stand.
In the 33 years since her disappearance, family and friends of Kathie Durst continue to hunt for the truth about what happened to her.
Filmmakers spend nearly a decade investigating Robert Durst and his alleged crimes, speaking to more than 100 participants in an attempt to get the truth.