Great Expectations
The series follows the coming-of-age story of Pip, an orphan who yearns for a greater lot in life, until a twist of fate and the evil machinations of the mysterious and eccentric Miss Havisham shows him a dark world of possibilities. Under the great expectations placed upon him, Pip will have to work out the true cost of this new world and whether it will truly make him the man he wishes to be. A critique of the class system, Dickens' novel was published in 1861 after first releasing it in a series of weekly chapters beginning in December 1860.
Pip, an orphan yearning for a greater lot in life, has a chance encounter with escaped convict Magwitch that sets him on an unexpected path and into the clutches of the mysterious, eccentric Miss Havisham, who shows him a dark world of possibilities.
While Pip continues his education with Miss Havisham, he grows increasingly attached to her daughter, Estella; in the city of London, the corrupt and powerful lawyer Mr. Jaggers gets a letter that will change Pip's life forever.
Having left his life in Gravesend, Pip has a brutal introduction to London, working for Mr. Jaggers; Estella discovers a plan of Miss Havisham's.
As London life begins to take its toll, Pip's immoral work with Jaggers brings Estella back into his life.
Pip's past comes back to haunt him as he wonders if he will ever take control of his own destiny.
As Pip and Jaggers' plans come to a head, Miss Havisham finally faces her demons; Estella at last tries to break free after a family revelation.