Growing Up Animal
The intimate and extraordinary adventure of baby animals, from the safety of the womb to the uncertainty of birth and their tentative first steps.
The journey of grizzly bear cubs Lulu and Joey, growing up in Canada's Great Bear Rainforest; these baby bears, with the help of their mom, take their first steps towards independence.
The journey of baby elephant Aria as she undertakes a trek with her family across Namibia in search of food; the strength of her mother Thandi's love and the support of a wise grandmother helps Aria survive her first big adventure.
The journey of wild dog pups, Kip and Kaya, as they begin life on the African savanna; this family's fierce loyalty and undying devotion allow them to survive in a dangerous, unforgiving environment.