India From Above
Modern and Mystic
Fly over the world’s largest religious gathering, dive into the festival of colors, explore traditional techniques of building wooden ships, run one of the world’s highest ultra-marathons, experience the world’s biggest election and discover the training of the Border Security Force’s Camel Contingent in an episode where the ancient and modern coexist. This is India From Above.
Nature's Wonders
A journey through India’s fascinating natural wonders: the land of 40-million-year-old monsoons that nourish man and nature; the Thar desert, where women officers brave extreme weather to guard the nation; a floating civilization on a lake; the marble rocks of Bhedaghat; a crater lake; the white desert-supplier of the country’s salt; and a migration saved by a village. Experience India From Above.