The 48 survivors scavenge what they can from the wreckage of their plane; a frightful creature appears to live in the jungle; the survivors' pasts threaten their ability to survive as a group.
The castaways' spirits are temporarily raised with the discovery of a transceiver in the wreckage; the group discovers handcuffs, a gun and an animal that shouldn't be able to survive in a tropical climate.
Jack and Hurley learn an alarming secret about Kate, as the marshal's life hangs in the balance; Kate, Charlie, Sawyer, Sayid, Boone and Shannon ponder mysteries they discovered and consider whether they should tell the other survivors.
Wild beasts invade the survivors' beach encampment in the middle of the night; a secret is revealed about the mysterious Locke.
Jack's lack of sleep, due to the traumatic events that brought him to Australia, and subsequently to the island, begins to make him delirious.
Walt and the others are shocked when Michael is brutally beaten, but only Jin and Sun know the truth about the attack; Kate, Jack, Sawyer and Sayid argue about where the survivors should set up their camp.