Marcial Maciel: The Wolf of God
A four-part docuseries chronicling the decades of abuse and deceit by Father Marcial Maciel, the infamous leader of the Legionaries of Christ.
In Mexico, seminary student Marcial Maciel founds the Legionaries of Christ, an organization quickly embroiled in controversy.
As Maciel continues to gain power and grow his influence among the Catholic elite, his organization expands across the globe.
After decades of lavish living with little oversight from the Vatican, a 1997 exposé sheds light on Maciel's history of child sexual abuse.
As reports of child sexual abuse and the death of John Paul II rock the Catholic Church, Maciel's global empire begins to crumble.