Primal Survivor: Escape the Amazon
Poison Jungle
Explorer Hazen Audel faces impenetrable rainforest as he begins a 500-mile survival challenge. In this first leg of his journey, he must escape to the edge of the forest before being trapped by the floods of the rainy season. With the help of the forest’s Wai Wai people, Hazen takes on lethal snakes, makes poisoned darts, and traps monster fish in the dead of night.
Deadly Plains
Hazen Audel joins some indigenous cowboys on a dangerous cattle drive north; Hazen tackles giant anacondas, venomous rattlesnakes and a treacherous river crossing ahead of the coming floods.
Survival expert Hazen Audel faces roaring waterfalls and battles through kilometers of mangrove swamp to reach the Atlantic Ocean.
With the help of the local Warau people, Hazen Audel learns how to live on water and braves killer bees in a daring night raid, before attempting to deliver a prestigious catch to the Amazon's most northerly people in the final challenge.