Project Greenlight
The next generation of talented female filmmakers who are given the chance to direct a feature film.
The Best Kind of Problem
Issa, Kumail, and Gina select ten talented female filmmakers for a shot at directing their first feature.
Future Meko's Problem
With just seven weeks until the start of filming, Meko turns to the mentors for advice before diving into the script, while simultaneously working on hiring an all-star crew; Meko finds herself torn between two talented production designers.
While Meko continues to stall on the script, a last-minute staffing change throws a wrench in production; after a successful location scouting session, the development team works with Meko on the writing process.
In an effort to speed up the writing process, Issa's team brings in a group of script consultants to pitch potential fixes; then, after clashing over casting, Meko finds herself fighting for her choice for the film's lead.
After a lackluster table read raises doubts with studio executives, the development team attempts a heart-to-heart with their director.