Recess
The Experiment / The Great Jungle Gym Stand Off
The kids carry out a crucial experiment to see if it's really true that their future will be boys kissing girls and girls kissing boys / The kids stage a protest when Prickly plans to tear down Ol' Rusty to replace it with a new jungle gym.
In this two-part episode, Gus is unable to speak after being jinxed by the Ashleys. He can only talk again if someone says his name, which the Ashleys try to prevent. Mikey wants to become a safety ranger, which causes the gang to get help from others.
Randall finds out Spinelli's first name is Ashley, so she's forced to join The Ashleys, until TJ rescues her; Miss Finster is acting weird, and the gang thinks she's in love.
Gretchen does well on an IQ test, so the principal wants to send her to a special school; Speedy, the school hamster, dies and the gang arranges a funeral.