Supernatural takes viewers on a journey into the dark world of the unexplained. More than 20 years ago, Sam and Dean lost their mother to a demonic force. Now, searching for the demon who destroyed their family, they encounter creatures that most believe exist only in folklore or superstition — vampires, spirits, and even bloody clowns.
Sam escapes to college to start a new, normal life, but gets pulled back in after Dean shows up on his doorstep to tell him their father is missing.
Wendigo
Sam and Dean follow the coordinates left in their father's journal and land in the middle of the Colorado woods where they investigate the disappearance of several campers.
In a small town in Wisconsin, Sam and Dean investigate a series of mysterious drownings officially explained as suicides.
In suburban Nebraska, several partying high school teens jokingly dare their friend Charlie to look into a mirror and repeat "Bloody Mary, Bloody Mary, Bloody Mary."
Sam and Dean help Sam's old college buddy after he is accused of a murder he swears he didn't commit.