Calvary
A good man intent on making the world a better place, Father James (Brendan Gleeson) is continually shocked and saddened by the spiteful and confrontational inhabitants of his small country town. One day his life is threatened during confession. He shrugs off the altercation and continues to perform his pastoral duties, trying as best he can to help his parishioners. Soon, however, the sinister and troubling undercurrents he has tried to ignore start to make their presence felt more keenly, and as the forces of darkness close in around him he begins to wonder if he will have the courage to face his own personal Calvary.