Echo in the Canyon
Echo In The Canyon celebrates the explosion of popular music that came out of LA’s Laurel Canyon in the mid-60s as folk went electric and The Byrds, The Beach Boys, Buffalo Springfield and The Mamas and the Papas gave birth to the California Sound. It was a moment (1965 to 1967) when bands came to LA to emulate The Beatles and Laurel Canyon emerged as a hotbed of creativity and collaboration for a new generation of musicians who would soon put an indelible stamp on the history of American popular music. Featuring Jakob Dylan, Eric Clapton, Tom Petty, Beck and Norah Jones, the film explores the beginnings of the Laurel Canyon music scene. Dylan uncovers never-before-heard personal details behind the bands and their songs and how that music continues to inspire today.