Jayeshbhai Jordaar
In present-day Pravingadh, Gujarat, teenage girls speak up to the authorities against the daily nuisance of drunken men harassing them on their way to school. A judgement is passed that all the young women of the village are banned from using bathing soaps, because 'their fragrance is bound to entice men'. In this world exists a discreet exception, a lanky Jayesh (Ranveer Singh), son of the village chief Pruthvishbhai (Boman Irani) who does right by his wife Mudra (Shalini Pandey) but only in the privacy of their bedroom as he lacks the courage to speak up against his patriarchal family and society at large.While Jayesh is expected to take over his father’s reins, Mudra considers it her duty to deliver a male heir to carry the baton forward. Over the years Jayesh has borne witness to Mudra willingly going through multiple sex detections and induced abortions as devised by the family. However, this time too, the doctor informs them of having conceived a girl child and that this is the last possible pregnancy for Mudra and a risky one at that.In a now or never scenario, Jayesh convinces Mudra to hold him hostage against his own family and flee with. A distant town in Haryana that is open to all womankind to improve its skewed sex ratio is their best bet to seek refuge in. However, a screwball, hilarious chase begins as Pruthvishbhai assembles all his might to nab them en route. Will Jayesh, who is incapable of physical violence, succeed in creating a safe and equal haven for his family and become an action hero, redefined?