Mad Max Beyond Thunderdome
In the third of the "Mad Max" movies, Max (Mel Gibson) drifts into an evil town ruled by Turner. There he becomes a gladiator and gets dumped in the desert where he is rescued by a band of feral orphans who have been looking for help for years. When several of them take his appearance as a sign and go off into the desert, he follows them back to the town.