The Bounty
Captain Bligh (Anthony Hopkins) struggles to restore discipline among the crew of the HMS Bounty after the ship has an extended furlough in Tahiti. After the captain doles out floggings and other physical punishments, the crew mutinies, led by Bligh's former close friend, Fletcher Christian (Mel Gibson). Unable to return to their tropical paradise, the mutineers find themselves stranded, while Bligh and his faithful crew members embark on a dangerous journey to the Dutch East Indies.