Blessed, or cursed, with the ability to see events minutes before they occur, Cris Johnson (Nicolas Cage) earns a living as a magician in Las Vegas and keeps a low profile under an alias. When terrorists threaten to detonate a nuclear weapon in Los Angeles, government agent Callie Ferris (Julianne Moore) goes on the hunt for Cris and hopes to convince him to help her stop the coming apocalypse.