Batman Begins
A young Bruce Wayne (Christian Bale) travels to the Far East, where he's trained in the martial arts by Henri Ducard (Liam Neeson), a member of the mysterious League of Shadows. When Ducard reveals the League's true purpose -- the complete destruction of Gotham City -- Wayne returns to Gotham intent on cleaning up the city without resorting to murder. With the help of Alfred (Michael Caine), his loyal butler, and Lucius Fox (Morgan Freeman), a tech expert at Wayne Enterprises, Batman is born.