Aiming for one of the most famed records in sports history, a pair of very different baseball players hit home runs at an impressive rate. Roger Maris (Barry Pepper), a reserved sort, is much less popular than his hard-partying New York Yankee teammate Mickey Mantle (Thomas Jane), the player who many observers think will be the one to challenge Babe Ruth's record of 60 home runs in one season. But in the summer of 1961, Maris surges ahead of Mantle, making a run at Ruth's mark.