Aaja Nachle
An unexpected phone call shakes Dia (Madhuri Dixit) out of her dance rehearsal in New York. Her teacher, her guru, is dying and she must return to India. The town where she grew up, the town where she learnt to live and to dance. Also the town she left on an impulse, severing ties with her parents and her people. It is a poignant and troubled return; not only has her guru passed away but the institution that he so lovingly nurtured is in decay and under threat of demolition. Ajanta theatre, the once vibrant hub of the community, the place where Dia’s fondest memories are embedded must now be brought down because the local political authorities feel it a waste of prime real estate. Dia picks up the gauntlet to turn this ruin into a vibrant and bustling theatre that was once the soul of her little town, while fighting discrimination, resentfulness and her own demons.