Ai Weiwei: The Fake Case
Held in solitude for eighty-one days against his will, world-famous artist Ai Weiwei returns home under house arrest to face an onslaught of journalists, art world luminaries, and his family. An incredibly personal portrait, “Ai Weiwei The Fake Case” chronicles Weiwei’s year-long battle against the Chinese Government and a trumped-up tax-evasion lawsuit dubbed ‘The Fake Case’. Heavily censored and monitored by police, a shaken Ai Weiwei must fight to not only maintain his freedom of speech, but also his name, legacy and - ultimately - the greater Chinese culture.