Anaconda
In Anaconda, a documentary film crew led by anthropologist Steven Cale (Eric Stoltz) and director Terri Flores (Jennifer Lopez) enters the mysterious world of the Amazon in search of the legendary Shirishama Indians. Cameraman Danny (Ice Cube) smells trouble when the crew picks up a suspicious passenger-Paul Sarone (Jon Voight), a charismatic loner and "river man" whose professed knowledge of the Shirishama entices the crew. But Sarone's motive for driving the crew deeper into the river is his own dark quest to track a lethal 40-foot Anaconda, and he'll sacrifice anything and anyone to find his adversary. The expedition becomes a jungle nightmare when Sarone leads the crew directly into the jaws of the killer snake and they must use every primal resource just to stay alive.