Chapter One: The Kiteboard Legacy Begins
A new breed of travel and adventure film comes to life, as Eyeforce documents the life-changing stories of kiteboarders from all walks of life. Chapter One: The Kiteboard Legacy Begins introduces viewers to the most exciting action sport on the planet and, as its name suggests, writes the first chapter of kiteboarding history. Presented by WeTransfer, in co-production with Red Bull Media House, this film unites the legends, current champions and future talents of the sport into one cinematic experience. By chasing the toughest storms, riding the perfect waves or performing the most thrilling stunts, these athletes have found the key to the ultimate sense of freedom. Shot in breathtaking locations around the globe using state-of-the-art camera techniques, it shows how kiteboarders experience the world in a completely unique way. Experience the ultimate high when extreme kiteboarders push the boundaries of big air and big wave riding, but also witness the lows when they find their lives hanging by a thread.