Django Unchained
Two years before the Civil War, Django (Jamie Foxx), a slave, finds himself accompanying an unorthodox German bounty hunter named Dr. King Schultz (Christoph Waltz) on a mission to capture the vicious Brittle brothers. Their mission successful, Schultz frees Django, and together they hunt the South's most-wanted criminals. Their travels take them to the infamous plantation of shady Calvin Candie (Leonardo DiCaprio), where Django's long-lost wife (Kerry Washington) is still a slave.