Key Largo
This classic film noir by John Huston stars Humphrey Bogart as World War II vet Frank McCloud. Visiting Key Largo to pay his respects to the family of his late war buddy, McCloud attempts to comfort his comrade's widow, Nora, and father, James Temple, who operate a hotel. But McCloud realizes that mobsters, led by the infamous Johnny Rocco, are staying in the hotel. When the criminals take over the establishment, conflict is inevitable.