The Pod Generation
Sophie Barthes’ third feature film is set in the very near future world where AI is all the rage and technology has trumped nature in nearly every aspect of life. The Pod Generation follows Rachel (Emilia Clarke) and Alvy (Chiwetel Ejiofor), a New York couple who are ready to start a family. As a rising tech company executive, Rachel lands a coveted spot at the Womb Center, which offers couples the opportunity to share pregnancy on a more equal footing by way of mobile, artificial wombs, or pods. Alvy, a botanist and devoted purist about the natural environment, has doubts, but his love for Rachel prompts him to take a leap of faith. And so, begins the wild ride on their tech-paved path to parenthood.