xXx
This high-octane, action-packed espionage thrill ride stars Vin Diesel as former extreme sports athlete Xander "XXX" Cage, notorious for his death-defying and law-flouting public stunts. He is being scouted by National Security Agency operative Augustus Gibbons (Samuel L. Jackson) for a dangerous covert mission. Gibbons and the NSA are facing a desperate situation in distant Prague, where their undercover operative has been killed by a gang of cutting-edge thugs calling themselves Anarchy 99, headed by the brutal ex-Russian Army commander Yorgi (Marton Csokas) and his beautiful but hardened girlfriend, Yelena (Asia Argento). Agent XXX will require all of his extreme skills to combat a clever, organized and ruthless enemy far beyond the scope of his experience.