Prince Baahubali proves time and again that he values the kingdom of Mahishmati more than his own life. Staring danger in the face, he ventures into the unknown to weed out those who mean harm.
Baahubali and Bhallaladeva play a clever move to interrupt Dharmaraj's coronation ceremony. Unaware of their plan, Shivagami is shattered by the news of Baahubali's death.