Decoy
Eight years ago, Noh Sang Chun (Heo Sung Tae), the mastermind of a financial fraud scheme that duped tens of thousands of South Korean victims into investing billions of dollars worth of their savings into a bogus project, went on the run. He attempted to evade the law by escaping to China. But the nation was rocked when news of his death broke. Now, almost a decade later, a justice-loving police detective named Goo Do Han (Jang Geun Suk) makes a startling discovery… In the course of investigating a domestic murder case, Goo Do Han finds evidence implicating Noh Sang Chun as a suspect. How could it be that this fraudster – thought to have died years ago – is linked to the case? It falls to Goo Do Han to try to determine if Noh Sang Chun is actually dead or not. If he is dead, who could the real murderer be? If not, where was Noh Sang Chun hiding all this time? As the detective continues to investigate, he begins to wonder if there might be a link between the fraud of eight years ago...and the mysterious murder! “Decoy: part 1” is a 2023 South Korean drama series.