Dr. Stone
Stone World
On the day Taiju finally gathered the courage to confess his love, a mysterious light in the sky turned the whole world to stone. Thousands of years later, he's back - and ready to finish what he started.
Senku, Taiju and Yuzuriha head to Hakone to collect sulfur for gunpowder, which they'll need to fight Tsukasa. They accidentally set off an explosion, which attracts some unexpected attention.
With Senku mortally wounded, Taiju and Yuzuriha set off an explosion with the remaining gunpowder to escape Tsukasa.