In Treatment
One doctor. Five sessions. HBO presents this half-hour drama series set within the confines of individual psychotherapy sessions with five sets of patients. The show stars Gabriel Byrne as Paul, a therapist who exhibits an insightful, reserved demeanor while treating his patients — but displays a crippling insecurity to his own therapist.
Laura: Week One
A young doctor shocks Paul by revealing the real motives behind her sordid bar encounter with a stranger.
Alex: Week One
An intense Navy pilot tests Paul's credentials while recounting the unfortunate events in Iraq that drove him into therapy.
A young gymnast requests Paul's professional opinion on an insurance report detailing her recent accident.
Paul worries that he is losing patience and visits the retired therapist he has not seen in nearly 10 years.