Mr. Mikami's Classroom
Mikami joins Japan’s Ministry of Education to promote critical thinking but finds a system focused on self-preservation. Exiled to a high school, he becomes both a symbol of the system and its critic, leading students to challenge and reform it.
Bureaucrat Takashi Mikami takes over Class 3-2; he challenges 29 students with a single question that sparks curiosity, conflict and unexpected change.
Kanzaki investigates a murder linked to his old exposé; Mikami provokes student debate; ministry plots and dark connections begin to surface.
While Mikami visits the murderer Yuzuru, Kanzaki digs for the truth; Mikami's past resurfaces with the arrival of a mysterious young man.
As Saejima's link to the murder is exposed to the public, Kanzaki struggles with guilt; students debate as cryptic faxes from Yamato Takeru stir tension.
Kanzaki and Mikami meet Yuzuru and learn her painful past; the class takes on a rigged business contest, defying authority with bold ideas.
A tabloid exposes Mikami's brother, Kota; pressured by students, Mikami finally breaks his silence with the help of a colleague and Kota's ghost.