Tumble Leaf
A blue fox named Fig and his friends go on adventures and learn how things work in the world.
Fig and Maple set out to rescue Gourd and help him get his beloved teddy bear back; Fig's pocket watch is too small for all the barnacles to swing on together, so he searches for a swing big enough for all of them.
While delivering a sweater to Okra the Octopus, the sweater accidentally unravels and Fig and Hedge learn how to weave a new one; to accommodate Stick's ever-growing surf shell collection, Fig adds to Stick's home until Fig can no longer carry it.
As a noisy beetle concert blares nearby, Fig must figure out how to create quiet so a sick Stick can rest; Fig and his friends use their imaginations to solve the mystery of what is making the strange sounds they're hearing in the night.
Fig finds an unidentifiable object and sets off to ask Maple what it is; when Fig and Hedge's supplies disappear, their camp out seems doomed.