The Killing Fields
Directed by Roland Joffé and brilliantly scripted by Bruce Robinson (Withnail and I), THE KILLING FIELDS is based on the true story of the relationship between Sydney Schanberg (Sam Waterston), a Pulitzer Prize winning New York Times correspondent and Dith Pran (Haing S. Ngor), the Cambodian aide who remains behind following the evacuation of Cambodian citizens by the US army. Nominated for seven Academy Awards (including Best Picture and Best Director) THE KILLING FIELDS features an outstanding supporting cast including John Malkovich, Julian Sands and Spalding Gray.