Wine Masters: Veneto
Amarone della Valpolicella was invented by mistake. The ‘Appassimento’ method is a fascinating process, the concentrated wines are made by grapes which are dried on bamboo racks for months. Raffaele Boscaini: “My grandfather had Valpolicella as an everyday wine and Amarone for Christmas and was in need for a wine for the Sundays. So he invented the Ripasso.“