Yasuni Man
A journey into the heart of Ecuador's battle between preservation and exploitation. A desperate struggle between conservationists and oil interests plays out in Yasuni Man, as the indigenous peoples living in the heart of the Ecuadorian Amazon struggle to preserve their way of life against encroaching modernity. Filmmaker and biologist Ryan Patrick Killackey documents both the staggering biodiversity of the Yasuni region at risk of destruction alongside the Waorani people who call it home.