Carême
Witness the rise of the world’s first celebrity chef, Antonin Carême, and his descent into espionage in Napoleon-era France—where manipulation is king. With his gifts for gastronomy and seduction, he becomes the perfect weapon in a fight for power.
The Infernal Machine
Carême declines a coveted cooking job, putting a target on his back and endangering his father. Talleyrand offers to help, for a price.
Blackmail
An attempted bombing of Napoleon’s carriage goes under investigation. Carême and Talleyrand devise a plan to save divorce from being outlawed.
Protests rage across the streets of Paris. To stop the violence, Talleyrand sends Carême to confront a revolutionary who may be fanning the flames.
Talleyrand hosts France’s ultimate culinary competition. Carême’s revenge plot is set in motion as the tables are turned on Fouché.
With the bombing’s top suspect imprisoned, Carême tries sending him a hidden message—using only food.